5 maj 2014

Vad har ert företag för anseende i världen? Topp 100, år 2014 från Reputation Institute.

Vårt anseende kommer ifrån vad kunderna, investerare, lagstiftare, opinionsbildare, anställda ... dina intressenter tycker. Här kan du får en inblick i hur undersökningen går till genom en YouTube-film.

Din framgång beror bland annat på om:
- kunderna köper dina produkter ...
- policy makers och lagstiftare ger er license to operate ....
- finansmarknaden investerar i er ...
- media rapportera vad ni vill lyfta fram ...
- anställda levererar enligt er strategi ...

För att vara dina intressenter ska lita på er måste ni leverera över kundens förväntningar. Sju områden sätts i fokus:
1)   Produkter / tjänster
2)   Innovation
3)   Arbetsplats
4)   Governance
5)   Medborgarskap
6)   Ledarskap
7)   Finansiellt utförande

Vilka är då topp 10:
1. The Walt Disney Company
1. Google
3. BMW Group
3. Rolex
5. Sony
6. Canon
7. Apple
8. Daimler
9. Lego
10. Samsung
11. Microsoft

Anseende angående
CSR.
- Länder.
- Städer.
- företags anseende i respektive land.

Vilka är Reputation Instutute: "Reputation Institute is the world's leading reputation management consultancy, enabling leaders to make more confident business decisions that build and protect reputation capital and drive competitive advantage."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar