23 februari 2011

Nu är Sveriges 3 bästa växlar utsedda - de som är så viktiga för vad vi får för intryck av verksamheten.

Vi har under hela 2010 sparat data på svarstider, bemötande och om de löser uppgiften. Om telefonisten kopplar rätt och om i vilken grad det verka vara passionerade.

Först ett hedersomnämnande:
- Skatteverket för detta pga att de har en funktion där kunden knappar in sitt telefonnummer och sedan blir kunden uppringd av en handläggare. De bruka också vara duktiga på att ringa tillbaka relativt snabbt. Perioder av långa köer.

3:à Växjö Kommun - otroligt trevlig personal. Har dock under perioder långa svarstidert.

2:a Regeringskanstiet - är mycket snabba att svara 95 procent inom 10 sekunder och det tror jag att de klarar. Trots att vi ta hänsyn till dialekters inverkande på trevlighet och bemötande så blir platsen säker, och en ganska hög träffsäkerhet i att lösa medborgarens vilja att bli kopplad till rätt person.

1:an är endast hotad av Regeringskansliet när det kommer till svarstiden. När det kommer till trevlighet, bemötande och lödande av uppgift är 1:an outstanding - vinnaren är IKEAs huvudvägen i Älmhult! Enda gången de har haft märkbara problem var när de 2008 firande 50-års jubileumet för det första IKEA varuhuset. All personal fick möjlighet att vara med och supportväxwln klarade inte till fullo svara på alla samtal.

Hade jag ansvar för en växel så skulle jag ha IKEA som en måttstock på var vi vill utvecklas mot. Skulle jag vara IKEA så skulle jag också sälja servicetjänster åt andra företag och organisationer där svarstider, bemötande och nöjda kunder är viktiga!

GRATTIS IKEA NI HAR DEN BÄSTA VÄXELN I SVERGE 2010 (0476-810 00).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar