Därför så gick jag till pendelstationen kl 16.15. Men vi fick vänta och vänta och vänta! Kl. 17.00 kommer pendeln - kommer jag ihåg pga att jag sa till damen som jag hade pratat med att - "NU SKULLE JAG VARIT FRAMME". -"Jag också ", säger hon.
Under tiden jag åker in mot Centralen - så ringer jag till SL Kundtjänst/Go Excellent och undrar hur försenat pendeln egentligen är. Medarbetaren (som naturligtvis inte säger sitt namn - det är ju GoExcellent) - informerar mig att tåget är 20 minuter försenat dvs jag har rätt till SLs resegaranti!
- Varför säger det inte de i högtalarna?
Jag blir informerad om att jag kan ta en taxi från stationen - min fråga blir - "Vad heter du!" - " KLICK!" Så det blir att ta sig springande genom tunnelbanan bort till Segelstorg! För att ta Spårvagnen - den går inte pga vägarbete. Så jag får springa vidare till Norrmalmstorg.
Springande talar jag med SL Kundservice / GoExcellent. Buss 69 går från Normalmstorg.
När jag har stått och väntat på buss 69 i över 15 minuter så ringer jag SL Kundtjänst / GoExcellent. Jag får meddelandet att den ska vara hos er nu!!! Jaha! "Tack då var det inget mer", sa jag!
Är det inte meningen att de här ska funka? |
Påtalade för en annan medresenär - problemet att informationstavlorna inte fungerar! Hon säger " Det gör de aldrig"! Äntligen så kommer en buss och 18.15 är jag på Tekniska museet! Över en timme försenad! Tack för den SL/SL Kundtjänst/GoExcellent/Stockholmståg :(
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar