Har funderat en hel del kring kundservice de senaste dagarna !
Fick på ett arrangemang veta att det är brist på kemilärare! Eftersom att vara lärare har varit något av en dröm - något av "det finaste" jag tycker man kan få möjligheten att vara! Jag tar tag i detta - för att undersöka vad som krävs för att jag ska bli Kemilärare? Jag ringer Lärarhögskolan och få tala med någon som kan ge mig några svar, men som hänvisa mig till en studievägledare! Det visar sig att denna person har telefontid mellan 10.00 -11.00 på tisdagar och torsdagar. Första gången jag ringde var måndagen den 13 februari. Sedan har jag träffat in några upptaget signaler! Det finns murar runt denna institution - och så frågar sig Utbildningsminister Jan Björklund - varför för få vill bli lärare? (det som jag har skrivit kan vara en del av sanningen - för mig som kommer från näringslivet är detta helt otroligt!)
Jag är och har varit aktieägare i Telia sedan den introducerades av Björn Rosengren till "folket". Alla dagar i veckan hade jag varit intresserad av att byta upp mitt abonnemang - Så varför ringer ni inte Telia? Det är faktiskt jag som ringer och jagar er!
I förra veckan var jag i kontakt med Karl *** (de säger sitt fullständiga namn, vilket de ska ha all beröm i välden för!) på Telia mobiltbredbands kundservice. Vi blir nästan överens - men enligt honom kan jag bara binda det förmånliga abonnemanget fram till oktober 2012 då mitt gamla avtal uppför - pga Post- & Telestyrelsen säger så, pga Telias dominerande ställning? Är det så? Jag som kund hade gärna bundit längre. Vi blir inte helt överens och för att jag har alla mina abonnemang hos Telia (för hade de en typ av kundklubb - som hette Telia Fördel - men den försvann tyvärr).
Jag blir skickad till något som som heter "Telias kundvårdsteam" - och det slutande inte bra! Tyvärr hade de inte förmedlat kunskapen och hur långt jag och Karl *** hade kommit i vårat resonemang. Detta gjorde att jag kände att mig lite styvmodligt behandlad och bad personen att jag ville att Karl *** skulle ringa mig igen? Ingen har ännu ringt.
I går så inger jag igen och Lias *** kopplar mig till Telia mobilt bredband - detta är ca 20.55. Jag är på väg hem från jobbet . Precis när jag öppnar dörren så svara någon. -"Jag ropar på dem att vänta en liten stund 5-10 sekunder (tar det). När jag är inne i lägenheten - och säger - "ursäkta". Så är det enda som möter mig en tyst lur!!! Nu är i och för sig kl. 21.06 så jag har väntat ett tag - och denna kundservice medarbetare kunde inte vänta några sekunder?
Telia har haft den bästa kundservicen! Deras kundombudsmän har varit kända för att lösa problem - Ralf Arnestig, Kundservicechef - är en av få personer som har kunnat göra Sverker Olofsson på Plus.
mållös.
Telia är inte billigast och det är inte det jag vill att ni ska vara (trots att jag är smålänning). Ännu i detta läge är 3, Tele2, och Telenor så mycket sämre! - När man testar detta skarpt!
Hoppas att ni läser Twitter! och kan be Karl H. på mobiltbredbands kundservice ringa mig?
Hur kan det bli så här?
Vilka tycker du är bästa företagen på kundkontakt och kundservice i Sverige och världen?
Nästa blogg kommer att handla om ADLIBRIS - där jag har köpt mycket böcker genom åren ca 70 -100 st. Trodde att deras kundservice skulle vara bättre - som Bonniers företag.
Därefter kommer bloggen om att AB Volvo inte betalar bolagsskatt, att en i ASTRAZENECAs hösta ledning har tjänat 250 miljoner de senaste åren, att BPs förra VD får 6-7 miljoner efter att han själv sagt upp sig / fått sparken - efter klantig hantering av oljekatastrofen i Mexikanska golfen! Hur är detta möjligt? Hur tänker man? Man hänvisar till att aktieägare kräver detta (jag är aktieägare), de måste ha dessa ersättningar för att få de bästa (knappast - du får en som kanske bara drivs av pengar - men kanske saknar empati)... avtalet är skrivet så!!! av vem!
Vilka företag är mest "goda", mest konsekventa med sitt CSR (Corporate Social Responsibility) som genomsyrar hela organisationen? Från toppen till att alla i organisationen vet vad som gäller!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar