Det tror jag att Cambridge Analytica har alldeles rätt i - men vad innebär det i en valrörelse! Hur långt är partierna beredda att gå och hur kan verktygen användas i utformande av budskap?
Cambridge Analytica är inga duvungar - har det kanske vänt sig till PR-firmor för att ta sig in i de politiska kampanjerna?

Jag är ytterst orolig att Sverigedemokraterna också fick detta erbjudande och att de var villiga att använda deras tjänster! Jag tror att de är allt för intresserade av att komma till makten och inte alls har den moraliska kompass som andra partier har.

Det har visat sig att Centerpartiet, Kristdemokraterna och Liberalerna har fått erbjudande från Cambridge Analytica.
Jag tror att det vore värdefullt att gräva vidare runt SD. Undersöka erbjudandena kring de andra partierna.

Vad skulle inte dessa verktyg kunna innebära i utformande av budskap för ett parti som SD - " de skulle kunna snärja in det svenska samhällets rejält utan att vi väljare förstår vad som hänt".
Kanske är det så att Socialdemokraterna aldrig fick erbjudandet och aldrig Sverigedemokraterna heller - för att de bakom Cambridge Abalytica inte vill att de ska vinna?






Jag har funderat på vilka som är de bästa journalisterna? UPPDRAG GRANSKNING är bra!


031–83 70 54." Men inte för den här historien verkar det som.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar