I går hade jag för månen att lyssna till PG Wettsjö från EQP- en helt fantastisk föreläsare och inspiratör. EQP har blivit utnämnda till årets DI Gasell.
Säljande service var temat på på den timma som vi fick lyssna på PG ute på Apoteksmässan. Vad påverkar då skillnaden mellan utmärkt och inte så bra service?
- Gott humör ökar möjligheterna till ett bättre resultat
- Vilken sinnesstämning påverkar din motivation att göra något enastående.
- Vad har ni för kommunikationskultur på bolaget? Vilken sälj- och servicekultur har ni?. Det sitter i väggarna".
- Vilken erfarenhet har ni?
- Kunskap - något som vi har lärt oss men inte har någon erfarenhet av.
- Självförtroende
Att höja min lägsta nivå!
PG Wettsjö har skrivit boken "Ge kunden en positiv chock - Kundservice i världsklass"
Problemet är att ofta att vi inte gör det vi vet!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar