I fall någon har missat det och du är "golvad"! |
I går var jag på Beautiful Business Award 2013 på Rival i Stockholm med 700 andra. Någon var det som sa att det var ca 1-2% i publiken. På Scen var det mindre än 10% män. De nominerade var helt fantastiska entreprenörer. Det var ett fantastiskt arrangerat arrangemang av driftig.nu, PwC och Tillväxtverket.
På scenen förutom finaliserna och vinnarna stod konferencieren Alice Bah Kunke med hennes side kick Mattias Thorsson. Priserna delades ut av Annie Lööf, Näringsminister och Hans Börsvik VD PwC. Miss Li stod för skön sjungande och medryckande musik.
Årets Tjänsteutvecklare 2013 Anna-Clara Blixt Modin - StagePool Årets Tjänsteutvecklare 2013
Ewa Romö och Kersti Kempe - Popomax, http://www.popomax.se/
Linda Bjernstål - Flygstolen.se, www.flygstolen.se
Årets Företageskor 2013 Annica Eklund och Marie Eklund - Bolon Årets Företageskor 2013
Jenny Rydhström - Gents, www.gents.se
Mara Maric - Orsa Lamellträ, http://www.orsalamelltra.se/
Anna Johansson och Lena Hägg - Happy Food, www.happyfood.se
Lena Apler - Collector, www.collector.se
Anna Borgeryd och Karin Bodin - Polarbröd, www.polarbrod.se
Årets Uppstickare Astrid Friborg - Berries by Astrid, www.berriesbyastrid.com
Frida Ramstedt - Trendenser, www.trendenser.se
Karolina Lisslö och Josefina Oddsberg - Bee Urban, www.beeurban.se
Årets Företageskor 2013 Annica Eklund och Marie Eklund - Bolo, www.bolon.com
"Trots att Annica och hennes syster Marie växte upp bland maskiner, prover och produktutveckling så var det ingen självklarhet att de en dag skulle ta över familjens golvfabrik. Ett slumpmässigt möte med Giorgio Armani på en restaurang i New York för drygt tio år sedan blev startpunkten för en ny banbrytande vision som drastiskt förändrade familjeföretaget.
"Trots att Annica och hennes syster Marie växte upp bland maskiner, prover och produktutveckling så var det ingen självklarhet att de en dag skulle ta över familjens golvfabrik. Ett slumpmässigt möte med Giorgio Armani på en restaurang i New York för drygt tio år sedan blev startpunkten för en ny banbrytande vision som drastiskt förändrade familjeföretaget.
Bolon är idag ett designvarumärke med 70 medarbetare som tillverkar vävda vinylgolv för offentlig miljö med fokus på kontor, hotell och exklusiva butiker. Med målet att vara världsledande i design, kvalitet och miljö kommer stora utmaningar som Bolon möter med modiga investeringar, samarbeten och innovationer. Företaget är baserat i Ulricehamn där all tillverkning och design sker, men 97 % av omsättningen är export via partners och distributörer över hela världen. Bland kunderna finns Google, Hugo Boss, Mercedes och Hilton.
Annica och Marie har förändrat världens syn på golv och inredning från att vara ett passivt underlag till nyskapande mode som andas rock´n´roll, passion och elegans. Med en stark entreprenörsanda, kreativ företagskultur och tydliga mål utmanar de inte bara en traditionell bransch utan leder den på ett ansvarsfullt sätt. Nu höjer de ribban ytterligare för miljöarbetet där visionen är en framtid ”floored by fashion” men helt utan fotavtryck på framtidens miljö"
Årets Tjänsteutvecklare 2013 Anna-Clara Blixt Modin - StagePool, www.stagepool.se
"När Anna-Clara arbetade som musikalartist insåg hon att 90 procent av tiden spenderades på att söka jobb och endast 10 procent på att jobba med sin dröm: att stå på scen. Eftersom hon inte var ensam om problemet började hon skissa på ett sätt för artister och uppdragsgivare att hitta varandra. Året var 1998 och Anna-Clara insåg att den brevkommunikation som företaget inledningsvis byggdes kring ganska omgående skulle behöva omvandlas till en internettjänst.
StagePool är norra Europas största jobbsajt för verksamma inom underhållningsbranschen. För en låg månadsavgift kan medlemmarna skapa en marknadsplattform med till exempel CV, foto, video och röstprov samt söka tusentals jobb varje månad. StagePools 22 medarbetare finns i Stockholm och Köln. I fjol publicerades över 70 000 kvalitetssäkrade och betalda jobb i Sverige och Europa som matchades mot 7 000 betalande medlemmar och 60 000 personer i den kostnadsfria artistkatalogen. Inom tre år är målet att etablera sig i Storbritannien och därefter USA.
Anna-Clara har med stort engagemang och uthållighet byggt upp ett helt internetbaserat tjänsteföretag med stor tillväxt- och lönsamhetspotential. Genom att förändra rekryteringsprocessen i en tidigare stängd, och av några få kontrollerad bransch, hjälper hon många kulturarbetare att förverkliga sin dröm."
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar