Min första reaktion blir att använda mig av resegarantin!
Sedan förundras jag att det tar 20 minuter mellan Blackeberg och Gullmarsplan - Det verkar snarare ta 32 minuter.
Fördelen med dessa mixade budskap är att vi resenärer börjar tala med varandra. Vi diskuterar lite fram och tillbaka och kommer fram till att vi ska se om nästa tåg tar med resenärer - eller är ett "spöktåg". Det visar sig att vi kan åka med tåget mot Hagsätra.
Då undrar man ju hur koordinationen är mellan trafikinformationen på tavlorna och den information man får ut högtalarna. Att inte denna överensstämmer är allt för ofta sann.
- Detta händer inte och jag ringer tillbaka 00.30. Men då är till någon annan som inte presenterar sig. På detta sätt är det ju ingen som behöver ta något ansvar. Det är bättre att jag ringer tillbaka dagtid.
Hur skulle det vara om SL, SL Kundservice, MTR Stockholm, Go Excellent - tog hjälp av oss resenären och försökte göra verksamheten effektivare och bättre. Det känns inte som så är fallet i dag?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar