Har funderat en hel del på det där med klagomål och beröm. När man inte är nöjd så är det relativt enkelt att i organisationen kunna komma fram med detta. Visst kunde man önska att alla i organisationen var öppna för att ta emot dessa förbättringsförslag? och inte få höra "ta det inte med oss. De lyssna ändå inte på oss!" Tänk att känna så när du arbetar för en organisation eller företag? Här finns förbättringspotential!
MEN när det kommer till beröm så får man allt arbeta en hel del, som kund för att få fram det till berörd chef. När jag försökte kontakta SVT i går - så trodde det nog att det var en "lömsk plan" för att framföra kritik.
Vid tre tillfällen har jag vetat ge SL och deras underentreprenörer beröm och det är inte lätt - om man dessutom vill bjuda den berörda avdelningen på tårta, samtidigt som hjälten lyfts fram. Men det har gått och en av medarbetarna lyftes till och med fram i företagets personaltidning.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar