30 juni 2010

SL slutar aldrig att förvåna alt. Resenären vs SL 1-3








Att resa till Vaxholm ska väl inte vara så svårt kan man tycka? Men efter att ha tittat på Vaxholmsbolagets hemsida och deras tidtabell blev jag inte mycket klokare. Utan jag bestämmer mig för SL.


På morgonen gör jag ett nytt försök med att ringa SL Kundservice och de tidsangivelser jag får gör att jag inte vill chansa!


Det blir att ta T-banan grön linje, byta till röd och hoppa av vid Danderyds sjukhus. Väl framme så går jag till spärr vakten för att få veta varifrån buss 670 mot vaxholm gåR! En förvånad spärr vakt säger:


- Jag har ingenaning, men gå åt det hållet! Det gör jag! (0-1)









Jag kommer upp i vänthallen och försöker hitta buss 670 på dörrarna, men den finns ingenstans att finna! (Tur att man har gott om tid!)




Jag frågar en person om var buss 670 till Vaxholm går från. Men han har ingenaning? En dam som kommer gående såger att den går längst bort på plattformen och att hon ska åka med den.


Vi står och småpratar och det visar sig att det precis har gått! Hon säger samtidigt att det verkar som om SL vill att man ska åka från Tekniska Högskolan för här informerar de inte om att man kan åka till Vaxholm i högtalarna på perrongen eller på skyltarna! (o-2)




Jag hade ju fått vägangivelsen via SLs reseplanerare på nätet!




När jag trots att jag fått veta att många båtar in till stan väljer att ta bussen (för att komma snabbt in till stan - missar jag precis en, en blir inställd (kanske pga förar brist - SL har en tradition att inte informera), så då får jag vänta 40 minuter på att bussen ska komma! (0-3), Brasse siffror)





Men tyvärr slutar det inte där! För att ta mig ut till SKANSEN för Allsångspremiär så väljer jag buss 47 och den visar sig ha fått en annorlunda sträckning, trots att Kronprinsesan är gift! Nu visar det att något arbete måste göras med spåren för spårvagnarna. (0-4)


Ett litet ljus glömt är



På v










1 kommentar:

  1. Där somnade jag och slog pannan i tangent bordet och dåarmed var det publicerat!

    SvaraRadera