30 december 2017

Oj- vilken upplevelse!

I dag har jag tillbringat en hel dag på IKEA Museet i Älmhult. Det var så intressant, inspirerande och lärorikt att min bror nästan bokstavligen fick tvinga mig och hans dotter till att lämna museet.

Personalen är helt fantastisk - Harriet och hennes välkomnande, Elisabeth och hennes inkluderande och inspirerande guidning, Ebba och hennes engagemang i hur min brorsdotters upplevelse hade varit. Imponerande att få en 8 åring att vilja arbeta där. Jag ser fram emot att få kontakt med museum-pedagogerna Håkan och Charlotte.


Detta museum är FANTASTISKT, som President Trump hade sagt! Kollar bara på deras egna presentation. "IKEA Museum är berättelsen om IKEA. I dåtid, nutid och framtid. Följ med oss från starten i Älmhult och vidare ut i världen. När du vill ta en paus så äter du gott i restaurangen och handlar unika produkter i vår butik. Vi ses i byggnaden som en gång var världens första IKEA varuhus. Välkommen till IKEA Museum i Älmhult."


Vad jag uppskattade mest på museet var: 

1) Den Guidade touren med Elisabeth. Hon kunde verkligen konsten att få människor att känna sig sedda och inkluderade. 
2) Det pedagogiska upplägget på utställningen. Jag märker verkligen hur genomtänkt arbetet är. 
3) Hur barn och vuxen vänligt Museet är: Många interaktiva delar i utställningen. Tex på den tillfälliga utställningen av textilier så finns möjligheter att utforma mönster som direkt projiceras på möbler, olika temperatur känsliga material och möjligheten att sy tex en väska.

OM inte restaurangen hade funnits hade inte någon av oss lyckats vara kvar på Museet i över 6 timmar.

Jag kan till och med sträcka mig så långt att jag vill fira min 50 årsdag HÄR! För att jag tycker så mycket om att inspireras, lära mig och att överaskas!

- Så tack än en gång - Elisabeth, Harriet, Ebba, Charlotte och Håkan, IKEA Family och Ingvar! -

Ett tack från min familj till IKEA Family!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar