8 september 2011

Telia - ni får mig allt att skratta!


Första gången trodde jag att det var någon vän som ville spela mig ett litet spratt! Som vanligt så svarar jag med företag och namn på min jobb-mobil!

- Har jag kommit till Söderåsens Picknic och Partyservice?

Då var det svårt att hålla sig för skratt! När det tredje säljaren ringde i går så var jag tvungen att googla mitt mobilnummer (använder alltid mitt 08-nummer - vet helt enkelt inte vad mitt mobilnummer är). När jag kollar det på nätet visar det sig att 070-334 45 02 står registrerat som Söderåsens Picknic och Partyservice på bla Eniro!


I dag ringer någon säljare från något telemarketingbolag som Telia anlitar! Jag fick ett oooooootroligt bra erbjudande, men det var till Söderåsens Picknic och Partyservice!




2 kommentarer:

  1. Hej! Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.

    Det verkar som att ett annat företag tidigare har haft ditt telefonnummer och att det ligger kvar hos telemarketingföretagens register.
    Jag ser dock att numret är korrekt registrerat i våra system nu och hos Eniro och hitta.se

    Om du slutar tycka att samtalen är underhållande kan vi erbjuda dig ett nummerbyte. Ett nummerbyte kostar 250 kr och du kan kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 90400 för att få hjälp med att välja ett nytt nummer.

    Jag hoppas att du får en trevlig helg!

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne,

    tack för att du tog dig tid att skriva och svara på mitt lilla inlägg.

    En väg är ju att jag betala 250 sek för att byta nummer - en liten fråga blir ju då vems nummer jag får då? Borde inte mitt gamla nummer vara kollat innan jag får det?

    Lite förvånad blir jag att telemarketingbolaget inte får aktuella listor?

    Ni får nog kolla över era rutiner Susanne! Men jag ar väldigt imponerad av att du fann min blogg-post!

    Trevlig helg!
    Peter

    SvaraRadera