10 september 2011

Problem som blir möjligheter!

Jag har tre återkommande problem, som jag ständigt låter mig inspireras av att bli möjligheter:

 Resvägen till arbetet är 2 till 3 timmar per dag - så frågan är vad man kan använda all denna tid? Jag läser en hel del böcker, surfar, bloggar och skriver!

 Varje dag -trots att min IPhone alltid är uppladdad på morgonen så klarar den helt enkelt inte en dag även om jag aldrig surfar på arbetet med IPhone utan det är under min restid! Nu har Stockholms tåg som kör pendeln satt in el-uttag vid sätena - så det ger mig en möjlighet att ladda. Denna laddningsstation (högtalare) fann jag på Clas Ohlsson (det gick bra att jag använde den).

SL och Go Excelent är en ständig inspirationskälla till förbättringsåtgärder! Förra veckan hade Keolis problem med skyltarna. Denna vecka körde Nobina bussarna före tidtabell! - svaret från chauffören var att vi kör "SL-tid"! Stockholms tåg hade väldigt många vagnfel - som senare utvecklades till körer (på rälsen).

I förbättringsmöjligheter ligger affärsmöjligheter - om du inte gör något av dem kommer någon annan att göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar