20 augusti 2018

Världens längsta bokbord - Jag gillar att läsa böcker!




Jag hade en bok jag ville ha tag i idag på Världens längsta bokbord! Det var "Riv pyramiderna" av Jan Carlzon. Han var i början av 80-talet VD för Ving, Linjeflyg och SAS. Kanske en av de bästa böckerna om service - jag funderar på den varje dag jag befinner mig på Arlanda.

Det var ett otroligt jagande mellan borden efter denna bok! Två damer hade inte tagit med den -men hade den hemma - bland de 50 tal bord jag besökte. 

Det blev en del andra inköp:
* "Gröna linjen" av Hans Harlén
* "DU, LINKEDIN OCH KARRIÄREN - 10 steg till ett personligt varumärke. Läs och gör profilen på en timme." av Jackie Kothbauer
* GOOGLE LOVE DIG" av Stefan Ekberg
* "Twitterboken - Smarta tips från första kvittret till att flyga fritt?" av Sophia Sundberg
* "Tänk grönt - 21 texter o framtiden" av Red. Sven Elander
* "TÄNDSTICKSKUNGEN - Ivar Kreuger - Århundradets finansskandal" av Frank Portnoy

Trots detta fokuserade letande efter Jan Carlzons bok så fanns den inte att finna på bokbordet. När jag gick därifrån för att ta mig till Arlanda gick jag förbi ALFA ANTIKVARIAT på Olof Palmes Gata 20 B. ...och de hade "Riv pyramiderna" av Jan Carlzon. Dessa 7 böcker kostade mig 210 kronor! Bra affär tycker jag - tillskillnad från butiken på Arlanda vid SkyCity - En Dålig Affär!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar