20 augusti 2018

SL, SL gamle vän...!


 Hoppas att SL gör en ordentlig utredning angående arbetet på Grön linje efter sommarens plattformsarbete. 150 klagomål dagligen gör att de fått ett par tusen förbättringsförslag att gå igenom.Vår intressant att få tillgång till dessa uppgifter.


SL och deras entreprenörer borde verkligen läsa "Riv pyramiderna" av Jan Carlzon - det handlar om att ha motiverade medarbetare och medarbetare hos underentreprenörer! Testa! Kom med ett förslag eller klagomål till någon på pendeln eller t-bannan och de kommer säga att kontakta SLs kundtjänst. Om du säger att de kan väl ta det vidare så kommer de att säga att det är bättre att jag/du kontakta dem! De kommer också säga att något i stilen med att de inte lyssnar på oss - så ring eller kontakta dem via e-post!

En fruktansvärd arbetsmiljö - tycker jag!

För mig är det självklart att SL Kundtjänst ska vara en del av SL och bemannas av egen personal! Jag har trots 10 förbättringsförslag och klagomål - inte kontaktas av SL någon gång, trots att jag har velat detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar