17 september 2018

Ett kunskapstempel!

I fredags besökte jag Stockholms universitets Bibliotek! Detta tempel av kunskap.

Jag tog fram artiklar för nästa vecka  och arbetade igenom materialet. Efter en timma så gick jag för att printa ut det hela. Vet att mina studier går mycket bättre när jag kan skriva mina associationer och tankar i kanten.

När jag stod vid kopiatorn så kom de inga utskrifter, men dokumenten och pengarna drogs! Jag bytte skrivare och nu fick jag ut dokumenten. MEN efter ett tag tog pappret slut och samma procedur upprepades som vid den första kopiatorn. 

Jag kontaktade en bibliotekarier, som jag haft kontakt med tidigare. Detta ingick inte i deras arbetsuppgifter, men hon gjorde det ändå! 

När hon fyllt på papper så började skrivaren fungera igen. Detta gällde även den första kopiator. 

Det var inte bara mina dokument som kom ut - det var biljetter, juridiska dokument, dokument på arabiska,något om barns lärande osv. Det är alltså därför som det ligger utskrifter runt kopiatorerna på SU.

Jag tycker att bibliotekarierna ska få betalt för denna extra service som de ger oss - särskilt en fredag kväll!

Detta borde SU IT och Media fundera på och ge biblioteket mer cred!

I detta fall handlade det både om tid och pengar!

Vilken tur att jag kom på detta och att jag inte gav mig! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar