1 november 2018

Klart jag ställer upp!


I veckan när jag intervjuar resenärer - intervjuar jag en man som då han får frågan om hur han kommit till flygplatsen kommer på att han har lämnat bilnycklarna, MEN nu ska hans flyg snart gå! Om han själv ska lämna nycklarna så måste han naturligtvis igenom säkerhetskontrollen. Så jag erbjuder mig att lägga dem där hyrbils-nycklar ska återlämnas.


Om du befinner dig på Bromma flygplats och vill använda det fria wi-fi,som du kan använda så ska du inte vara i området bakom Pressbyrån. Efter en kvällar av intervjuer har jag kommit på att denna yta går det inte att göra undersökningar på om inte resenären ska flytta sig därifrån, vilket man naturligtvis inte ber en resenär!

De senaste dagarna har jag informerat ett antal resenärer om inställda flyg, eftersom jag efter en undersökning vet var de ska flyga. Har bara mötts av stor tacksamhet när jag sagt om inställda flyg och hänvisat dem till BRAs servicedesk i ankomsthallen. Det skickas ut SMS med meddelande, men många kollar inte dessa eller titta på skärmarna. Särskilt inte om de har kommit tidigt. Vore nog bra att informera om inställda flyg i högtalarsystemet. Här kan BRA bli bättre!

I går så var jag orsaken till att en resenär inte missade sitt flyg - hon skulle gladeligen göra vår kundvane-undersökning, men när hon säger att hon ska till Bryssel, så informerar jag om att det är "final call to Brussel" - och vad är en undersökning värd i förhållande
 till en ytterst tacksam resenär!


Något jag har märk är att inte alltid information på skärmar eller högtalarsystem om att gate har ändrats.Eftersom jag har bra kontroll över gaterna genom det elektroniska systemet. När detta sker så informerar jag de som har gjort undersökningen och de som sitter närma dem om förändringen. Många resenärer tacka mig för det bra servicen. När det sitter personer i rullstol vid gaten så informerar jag först resenären 

och sedan Assistant-service så att de är uppmärksamma om detta! Stressande för dem att bli lämnade vid gaten när alla andra resenärer lämnar! De är nog de allra mest roliga att hjälpa!

Kollegorna på Assistentservice gör ett fantastiskt arbete - i vänlighet och att informera resenären. Vid ett annat tillfälle hjälpte jag dem genom att skaffa fram en annan resenär som talade somaliska, som kunde berätta för en gammal kvinna vad personen från Assistentservice sa. Det kändes bra att se den gamla damens leende när hon äntligen förstod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar