7 februari 2010

Inga tillsatser!

En kontakt på Facebook visade mig en annons från Findus, som lät så här:
"Följ med till Indonesien och få en smakfull lunch utan (krångel) onödiga tillsatser". Krångel var överkryssat och ersatt med orden onödiga tillsatser.

Jag reagerade omeddelbart på detta och undrade egentligen hur Findus hade tänkt här. Denna reklam var för en typ av en halvfabricerad lunch, som vi kan köpa i en liten låda.

Eftersom jag verkligen ville veta hur Findus har tänkt här så tar jag telefonen och ringer deras "konsumentservice" och möts av följande meddelande, som också går att läsa på deras hemsida:

"Ring oss
Konsumentservice tar snabbt emot ditt samtal på telefonnummer 020-88 60 00. Samtalet är kostnadsfritt.

Måndag-onsdag 09.00-12.00 och 13.00-14.30
Torsdag 09.00-12.00
Fredag Stängt"

Det var på torsdagseftermiddagen, som jag fick se annonsen så det fanns ingen "konsumentservice" att få.

Jag väljer att ringa till Findus Sveriges huvudkontor i Bjuv 042-86 000 för att höra hur de tänker. Jag får tag i en person, som lovar att föra fram min fråga och att jag ska kontaktas under fredagen. Nu är det söndag kväll och inget har jag hört från FINDUS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar