26 februari 2010

SL - på bättringsvägen!

Oj,oj,oj - vad jag har sagt fula ord, vad jag har talat med andra resenärer och vad mycket tid jag har lagt på mitt resande, i en vecka nu!

För mig spelar det egentligen ingen roll om det är mina pengar eller SLs pengar (en del är ju mina) - jag har endast en gång använt Resegaranti, och det hade blivit mycket dyrt om jag hade tagit taxi varje gång - eller hade jag fått tag i en taxi? SL har stått fast vid sin resegaranti tillskillnad från SJ under hela perioden, men jag ifråga sätter egentligen vad den är värd? Hur många taxi finns det? Informationen om när vi är berättigade att ta ett annat färdmedel tar SL inget ansvar för och jag har testat den en gång, men fick inte ens svar från SL! Vi få se hur det går med mitt taxi kvitto från Gullmarsplan kl 22.20 i tisdags?

Att SL inte tog bort SLs Reseplanerare under kaoset förvånar mig! Tydligen finns det inget lätt sätt att korrigera databasen så att den ger rätt information mot rådande verklighet. I måndags så visade den mig att jag skulle åka T-bana!!!

Jag tror att SLs ledning och jag hoppas att MTRs personal har lärt sig något av dessa dagar av kaos! Informationen till resenärerna var så otroligt dålig, med få undantag att detta måste ses över! Hur informerarb man resenärer som står på busshållplatser och där matarbussarna bara åker förbi? Hur skapa man ordning i kaos, som råder på en t-baneplattform när inga tåg har gått på över en halv timma? Hur når man ut med information till personalen? Hur stärker SL samarbetet mellan olika entreprenadsföretag och olika färdsätt?
- I lördags lämnade jag en plattform i kaos på T-centralen till en buss där vi var ett 10-tal personer! Hur är det möjligt?

Hur står det till med underhållet av t-banan?

I dag gick Styrelseordförande Wennerholm ut och bad oss resenärer om ursäkt för de senaste dagarna! Det var på tiden för när man tidigare har kommit med förslag och synpunkter på SL så har svaret varit deras NöjdKundIndex som ökat år från år! Det är bara att inse att SL inte håller måttet och att det är "för många kockar som gör denna soppa". Nu får vi billigare månadsmärke i alla fall och sedan får vi se om SL står upp för sin resegaranti? - denna kostnad har man absolut ingen översikt över. Möjligtvis om man räknar alla resegaranti-blanketter och uppskatta det från där, men jag hoppas att SL inte backar! Det är viktigt att se framåt!

Från SLs hemsida:"Kompensation för snökaoset"
http://sl.se/Templates/Article.aspx?id=15851

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar