9 februari 2011

Jag är smålänning och ger mig aldrig!

När jag i går morse tittade på min anmälan till Tim Jackson, Anders Wijkman och Johan Rockström - "Välfärd utan tillväxt" så var 264 anmälda! Såhär i efterhand borde jag ha varit där i god tid. Men valde att komma en kvart innan! Och då var det kört att komma in.

Jag köpte Tim Jacksons bok - "Välfärd utan tillväxt - så skapar vi ett hållbart samhälle". Jag satte mig i en soffa och laddade min IPhone, samtidigt som jag började läsa förorden av Herman E. Daly, Bill McKibben och Irlands fd President Mary Robinson. Boken verka lite speciell med 79 författar tack och tre förord.

När jag läst detta och telefonen var laddad -var jag ensam utanför den stora salen på ABF - folk droppade av. Jag droppade in och fick se den proppfulla salen med minst 338 personer. Jag fick sedan min bok signerad och lyssna på publikfrågorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar