19 maj 2014

Finns få som har varit så betydelsefulla som du ...

Min mor har visat mod!

Min mor har visat godhet!
Min mor och vår mamma är en av de mest förståndiga personer jag vet. Hon har alltid stött mig i varje beslut jag har tagit. Det har egentligen aldrig spelat någon roll om dessa har varit "bra" eller "dåliga" - mor har alltid stått bakom dem alla!

Mor har alltid varit en god vän och medmänniska, som stött människor omkring sig. Hon lärde sig engelska och tyska för att kunna hjälpa mig och mina bröder med läxor. Hon hjälpte sina farbröder med tvätt och städning när dessa blev änkemän. Hon har alltid ställt upp med att lyssna. 1998 var det nära att vi miste henne pga en feldiagnos när hon drabbades av en stroke. Hon hade taletsgåva - men har fortfarande tankens kraft. Hon är fortfarande ett otrolig kraft och ett stöd, som gör sitt bästa för att stöja andra.

Min mor har gått med mig i
handen första dagen till skolan.
Min mor är otroligt pålitlig, godhjärtad och envis. Den 25 maj - fyller jag -hennes första barn år, det är MORSDAG och val till Europa parlamentet! Nu har jag lyckats med att övertyga mor att det är viktigt att hon rösta i EU-valet - senast den 25 maj. Eftersom hon är en en så fin och förstående mor - har hon lovat att rösta i EU-valet den 25 maj.

Min mor gilla kaffe - men
inte med mjölk i! Det här
tror jag dock att hon skulle
stå ut med :)
För mig och med den uppfostran jag har fått så har det alltid varit en självklarhet att ställa upp, att behandlar andra lika och att stödja dem som behöver stöd! Om jag hade varit tjej så hade jag röstat på Fi i valet - det har dröjt allt för lång tid för att vi ska bli mer jämställda Tiden är mogen för Fi - om du frågar mig?
- mor var hemma med oss barn till vi pojkar var 15 år - varefter hon började arbeta igen. Hon var en av Sveriges snabbaste kassörer (vilket hon har papper på), hon har skaffat vänner, som har behållit på varje arbetsplats hon har varit. Det har bland annat blivit så att jag har fått en syster, som jag aldrig har haft! Tror att mamma gärna hade velat ha en dotter också - men så blev det inte, men hon har fyra fantastiska barnbarn, som är tjejer! I dag är tjejerna i majoritet i vår familj! Så det gäller att stå på god fot med dem. Så visst borde det vara en självklarhet att tjejer och damer har samma möjligheter att bli VD och styrelse ordförande som gubbar!

Du skulle lätt få min röst mamma, vilket parti det än hade gällt så hade jag tagit ditt parti! (SD hade det aldrig kunnat bli).

Så den 25 maj - har du möjlighet att göra en skillnad och förändra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar