8 maj 2018

Jag är på ett STRÅLANDE humör!



 Har du sett SDs siffror - inte jag heller!

Vad händer om Feministisktinitiativitet, Fi, valsamverkar med Liberalerna - då blir det Fi -L- delning. FiLdelning - Jan Björklund tyckte det var riktigt roligt. Gillar politiker som skratta åt mina skämt!

Jag hopp på att sätta igång ett - politiskt inferno - jag tog upp Polen och Ungern. Ungerns ämnesråd var där och blev riktigt arg på att man hackade på Ungern. Det verkar vara så att Österrike börjar bli polare med Ungern. De är ju goda grannar och Österrike har väl också fått en högerregering runt halsen.


Att med ekonomiska styrmedel försöka styra Polen och Ungern kan var "risk business!? Det märkte jag om inte nu. MEN det är väl klart att de måste komma in och vara mer med i Teamet. Kan det bli så att Polen, Ungern och Österrike - arbetar mer med samarbete?

 Det är väl risk att EU-samarbetet inte blir mycket av em EU-fråga. Jan Björklund hoppas att det ska bli en viktigare fråga att vi går med i € innan nästa låg konjunktur (enl. fd statsminister Göran Persson)? Frågan är om det blir så - från 2008 har € gått från 8.25 till 10.60, dvs en höjning på 30%. Jag tror att det är viktigt att vi måste börja tala med och involvera oss mer i EU. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar