27 oktober 2018

En perfekt kombination för mig!


I dag är det lördag och jag är ledig från arbetet. Då har jag kämpat mig till en tvättid , vilken börjar först vid klockan 09.00 under helgen.

Då är det perfekt att sitta nere i tvättstugan och läsa juridik: Skollagen, Förvaltningslagen, Kommunallagen, Diskrimineringslag, Tryckfrihetsförordningen, Regeringsformen, Skolförordningen, Socialtjänstlagen, Barnkonventionen. Här finns också rättspraxis mm.

Sedan handlar det om att ha kontakt med andra som kan ge dig rådgivning:  skolledningen, ditt fackförbunden (Lärarförbundet,  Lärarnasriksförbund) Skolinspektionen, kommunjurist, Skolverket mfl.

Att läsa 250 sidor på 3 dagar ska vara görligt  visst det är mycket juridiskt språk och rättsfall - men skrivet för att inte missförstås.

Snart beger jag mig till Hovet för att se Djurgården - Växjö Lakers, men först mingla ,med nätverket Made in Småland!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar