11 juli 2010

Almedalen, 10/7, dag 7, sista dagen


Sista Almedalsdagen 2010. Har bott hela veckan i en hyrd lägenhet vid Norreport. Idag tog jag möjligheten att gå längst med stranden bort till Almedalsparken. Det är ni Almedalen börjar att gå över till Visby.




I dag var det Miljöpartiets tur på den politiska scenen! Får allt säga att jag tycker liksom expert panelen att det klarade sig bra - nästan lika bra som Fredrik Reinfeldt.




Jag märkte idag att människor var betydligt mer avspännda och hade möjlighet att stanna till för en stund och föra ett samtal, bla träffade jag entreprenören Pigge Werkelin.

Miljöpartiet hade den mest kreativa scenen under veckan. Här fick jag se teckenspråksång och klappa händerna på teckenspråk.



Fick möjligheten att träffa Lars Andersson, Pär Larshans, Richard Bergfors från Max hamburgare, som fortfarande bjöd på hamburgare nere på Wisby Strand. I dag hade det hjälp av Göran Hägglund, Socialminister.


Oj, vilken svalkande lugn park jag fann på lördagseftermiddagen. Det var helt juvlig oas i ett solindränkt Visby!






Visby är allt en speciell stad med dess ringmur! Dess unika små hur och gränder, samtidigt med en mycket varierande arkitektur!
Jag hoppas att jag får möjligheten att komma tillbaka till nästa år!
I år träffade jag ett hundratal fantastiska människor, som gav mig nya insikter om bla funktionsnedsättning, miljölagstiftning, klimatkompensation.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar