2 mars 2021

<"Ibland kanske man bara skulle skita i det?"

I fredags på kvällen blev jag bestulen på min MacBook Air. Eftersom jag håller på att skriva på inlämningsarbete och uppsats var denna dator full av material för min forskning. Den nedlagda tiden går inte att återskapa så mitt hopp ligger i att polisen finner tjuven och jag får tillbaka datorn. 

All vaken tid lägger jag under Sportlovet på att skriva, samla data och reflektera.

Det har handlat om en del administrativa uppgifter med att göra stöldanmälan, kontakta försäkringsbolag mm. Då visade det sig att Elgiganten använder 1 (ett) och l (lilla L) i serienumret, vilka är näst intill omöjliga att skilja ut. Har hört att SAS hade samma problem med detta på sin boarding pass. När jag skriver detta så undrar jag om det inte är Apple, som står för serienumren? och de kan ju inte bestämma vad Elgiganten har för typsnitt.

För att inte detta skulle hända igen kontaktar jag Elgiganten, som till skillnad från Apple inte använder sig av musik för att påverka min sinnesstämning (det fungerar - när jag får välja musiken själv). Elgiganten väljer i stället att informera mig om "På grund av många samtal är väntetiden längre än väntat!" Undrar hur länge de har haft detta meddelande? Enligt operatören så ska de vara 120 operatörer, min plats i kön var 31 och det tog mig 24 minuter att komma fram. Mitt ärende tog 10 minuter. När vi avslutade var det över 90 personer i kön.

Tips till Elgiganten skulle kunna vara att man fick välja musik eller att de ringde upp när det är min tur, som Polisens sätt att lösa problemet är. Att jag skulle köpa den nya datorn på Elgiganten är knappast trolig. Kanske krävs det ett samtal till företagets kundservice innan man gör större inköp. Så har jag gjort när jag valde mobiloperatör. Utfallet blev Telia!

Snabbast på att svara i telefon är Riksdagen, IKEA och Regeringskanslitet. De är världsklass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar