29 mars 2021

Var tog denna helg vägen!

Jag visste att denna helg skulle bli hektisk. Mycket har sedan den gångna veckan handlat om förberedelser.

I veckan har jag haft möte med Stockholm Fryshuset Rotary och "Barn till ensamma mammor". Föreningen Barn till ensamma Mammor har ca 1.300 medlemmar. I maj innan Morsdag kommer Stockholm Fryshuset Rotary och andra Rotary-klubbar arrangera "Köp en extra" - då finns möjligheten att köpa något extra från en lista, som "Barn till ensamma mammor" har tillhanda hållit oss. 

Förberedelser inför lördagens partistämma för Centerpartiet Stockholms stad då jag närvarade på genomgång av hur en partistämma går till och vilka digitala verktyg, som kommer att användas. På lördagen fick jag och över 120 medlemmar vara med på en partistämma. Stämma pågick från 10:00-17:00 - med många intressanta meningsutbyten och debatter. 

I slutet av förra veckan var jag med på förberedande möten med den engelskspråkiga tävlingsdeltagarna, svenskspråliga tävlingsdeltagarna och domarna för de olika tävlingarna. I dag hade vi tävlingar mellan klockan 08:30-14:30 i engelska och svenska tal, engelska och svenska oförberedda tal, utvärderingar / evaluations. Jag tävlade för Everyday Toastmasters i utvärderingar. Vi hade hjälp från andra toastmastersmedlemmar från olika del av Europa, som tävlingsansvariga, domare, tidtagare, Zoom-master mm. Det var fantastiskt lärorikt att både vara med och dömma och att utvärdera. I morgon klockan 18:30-20:30 kommer vi att ha ett av våra ordinarie möte. Vi talar både svenska och engelska. Detta sker både live (max 8 personer) och online.

Mesta dels så har jag fått vara ute och gå på kvällarna då jag har suttit på möten sex till sju timmar. Jag fick under mina promenader möjlighet att tänka igenom och reflektera kring dagens aktiviteter och lägga märke till vad jag har lärt mig. Jag har klarat av att gå minst 10 km varje dag, vilket också är mitt mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar