20 april 2014

Fjärill effekten

Visst finns det möjligheter att påverka din omgivning!

När börjar du jobba? För mig startar jag jobbet när jag stiger ut från min lägenhet en arbetsdag. I torsdags på väg till jobbet hör jag ett par fråga var IKEA i Barkarby ligger? Busschauffören vet inte så jag ger mig till känna och säger att jag arbeta på IKEA Barkarby och att det kan följa med. Vi hade ett intressant samtal. Jag fick reda ut att våran restaurang är stängd pga renovering . restaurangen är öppen under hela renoveringen! När vi är framme så tackar de så mycket - och jag är säker på att de var nöjda med sitt besök på IKEA Barkarby.

I går så sa en kund som besöker oss ofta att -"jag är den mest serviceinriktade på IKEA!" Jag sa: Tack! Jag försöker göra mitt bästa för varje kund!"

På vägen till jobbet gjorde jag tre goda gärningar:
*   Släpper fram några damer!
*   Hjälper en familj upp med barnsitsen, som det lämnat nedanför rulltrappan.
*   Hör att en man som talar i mobilen saknar penna. Gick över till honom och erbjuder min.

När jag talar med servicepersonalen från Stockholms tåg så säger de till mig att de måste stanna i backen 500 meter från terminalen i Jakobsberg (innebar att jag missar anslutande buss till IKEA Barkarby och får vänta 13 minuter på nästa buss). Hon säger att hon kan stanna utanför terminalen. Detta innebar att jag hann med bussen och sparade en kvart!

Så det där med Pay it Forward - FUNGERAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar