27 januari 2011

En bra affär!

I dag så gick jag på min "paket-utlämnar" butik och hämtade ut böcker.

Jag valde att för första gången testa scanner-utrustningen. Det var faktiskt riktigt roligt - jag kunde kolla priser på produkter (och lätt ta bort dem om jag valde att inte köpa), det var roligt att handla och det gick snabbt!

När jag kommer till frukten ser jag en medarbetare stå och lägga färska frukt-cocktails i en låda. Jag frågade varför! De ska slängas! Du får 10 sek /förpackning (kostade egentligen 22.90 sek/förpackning). Han ringde butikschefen, Micke, som genast tog mitt anbud! Jag sparar -56% butiken 10 sek x3 mot 0. En win-win- situation. Men hade jag inte frågat hade det aldrig hänt. Han säger samtidigt att de alltid slänger allt som börja gå ut i datum som tex kött. - Jo, det kan ju vara bra att man inte märker om i alla fall! De vill hålla en hög kvalitet i butiken!

Har ni något förslag på hur detta slöseri kan få ett slut samtidigt som butiken kan ha en hög kvalitet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar