17 januari 2011

Vad man kan lära sig av att stå i kö!

I går var jag på IKEA igen och besökte naturligtvis restaurangen! IKEA är Sveriges största exportör av livsmedel, vilket är rätt imponerande tycker jag allt!

Vad jag möttes av vid ingången till restaurangen var en lång och kompakt kö - men samtidigt fick jag möjligen att lära mig Vilket gjorde att maten smakade ännu bättre:
MILJÖ OCH SOCIALT ANSVAR PÅ IKEA RESTAURANGEN
* KLOK MAT: Mat som lite extra god - mot djuren, naturen och dig.
* EKOLOGISKA RÅVAROR: Från hela maträtter till råvaror, som mjölk och socker mm.
* UTZ KAFFE: Att kaffe, som serveras & säljs på IKEA är UTZ-certifierat. Ekologiskt ursprungsmärkt och tar hänsyn till människor och miljö.
* SORTERING AV MATAVFALL: Detta tas omhand av kommunen för att rötas eller komposteras. Genom rötning utvinns biogas, som värmer upp bostäder och det komposterade matavfallet blir till planterings- och anläggningsjord.
* KÄLLSORTERING: Hårdplast, mjukplast, pappersförpackningar, trä, metall och brännbart.
* BELYSNING: Lågenergispotlights i hela restaurangen.

På www.ikea.se/ansvar Här kan du läsa mer om IKEA:s arbete med Miljö & Socialtansvar.

Nu har jag äntligen funnit genvägarna på IKEA för att kunna ta mig ut snabbt och smidigt, men bussen missade jag pga träffade en vän med hans familj.





Inlärningstillfällena finns runt omkring oss :)
IKEA på en lördag är en annorlunda upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar