18 januari 2011

Hurra för den fria televisionen!

Jag såg Solsidan med 2.500.000 miljoner andra i söndags den 16 januari och slogs av hur mycket reklam som visades under denna halvtimme! Jag förstår att TV4 måste sända reklam för att finansiera sina sändningar, men någonstans går gränsen och enligt lagen är det högst 12 minuter och 15%. (Radio- och TVlagen, 7 kap, 5 §). En fråga jag verkligen frågar mig är om TV4 klarade detta under och kring Solsidan. Diskussionen om att det varit mycket reklam under Solsidan har gått högt ute på internet och jag tror att TV4 har passerat många av sina tittares gränser. Ska bli intressant som väljer - reklambombmattan nästa söndag! 2 miljoner?

Det har också slagit mig hur mycket mat-,bantnings-, bygg- och trädgårdsprogram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar