11 januari 2011

"Skriv ner det i en e-post och skicka det till HK ...

... för de lyssnar ändå inte på oss! (läs överskriften också för att få ett sammanhang). Dessa ord fick jag höra idag från en kundtjänstmedarbetare på Violia-Transport. Hur motiverande är det för deras personal och vilket förtroende får jag som kund?

Det blir rätt lätt att tolka de fina orden på hemsidan som bara ord utan mening, förankring och stöd från ledningen. (se nedan)

"Lätt att resa med oss

Vi vill göra det lätt för människor att resa på ett smidigt, smart och miljövänligt sätt. Lätt att resa är också ett löfte till våra resenärer som vi måste leva upp till för att nå vår vision – att vara Sveriges ledande serviceföretag inom persontrafik, med nöjda resenärer och stolta medarbetare."

Dessa ord har jag tyvärr fått höra från tågpersonal på SJ också - och i samtalet har med all tänkbar tydlighet framkommit vad de tycker om hur företaget sköts.

Att bli lyssnad på, att bli trodd på och att känna sig delaktig är faktorer som jag tror är viktiga för att företag och organisationer ska utvecklas och kunna komma närmare sina "fina visioner". (tog mig 7 år att finna detta stavfel)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar