7 januari 2011

Oj, vad arg jag höll på att bli på Veolia!

Jag har under en tid varit på väg till Stockholm! Nu skulle jag göra slag i sak och åka upp i morgon. Jag vill åka tåg för min och miljöns skull. Klockan 10.30 går ett tåg med Veolia Växjö C- Stockholm C. Medan SJs priser skenar iväg till runt 1000 sek så har priset med Veolia legat kvar på 386 sek i o f tar det ca 4 timmar, men för en smålänning gäller det att hålla lite i pengarna också!

När jag var inne på SJs hemsida (SJ har blivit ett resecentrum) fanns biljetter kvar fram till att jag beställde! Då blev det fel! Jag tar mig ner till Växjö Central - då visar det sig att SJs automater inte har hängt med utan jag kan inte beställa Veolia-biljetter i den. Jag går till kassan och får veta, av Ulla, att det finns 10 biljetter kvar till Stockholm vid den utsatta tiden. Men när Ulla försöker att lägga en beställning finns de inga biljetter kvar i morgon. Det visar sig också att SJ gör ett pålägg på 36 sek på biljett priset. När jag försöker boka min biljett själv via min bärbara dator drabbas jag av Tele2s The Cloud (se förra blogg inlägget). Jag får även felmeddelande på SJs hemsida när jag ska beställ!

Vems fel är detta? Min - jag litade på att det var korrekt information på hemsidan och skulle ha bokat tidigare, SJ (nästan allt är SJs fel), Veolia? Jag bestämmer mig för Veolia. Jag får Veolias nummer av Ulla på SJ Kundservice i Växjö och ringer 0771-26 00 00. Första försöket får jag information om öppettider och att jag vänligen få ringa igen. Försök 2 kommer jag fram till Helena! - Jag berättar för henne att vi har ett problem! Hon berättar om vagnar som har fått tagets ur drift och att lördagens tåg är fullt, men att det även gäller söndagen!

Nu så ber jag henne att låta någon komma tillbaka till mig för att förklara den uppkomna situationen när de har varit i kontakt med SJ. På SJs hemsida står att det finns biljetter både på lördag och söndag för den aktuella avgången! (det finns det även i skrivande stund) Hon ber mig vänta och säger att hon efter en stund själv ska återkomma! Efter 5 min ringer Helena upp och berätta att hon "trollat med knäna!" och fått fram en biljett åt mig! Hurra Helena och tack för att du fixade en biljett, som till och med var 5% billigare än på SJs hemsida! VEOLIA och SJ ska skratta sig lyckliga att Helena finns! och klarade av detta ärende över telefonen men jag skulle rekommendera Veolia och SJ att titta över sina rutiner för detta är inte bra!!!

Ge Helena en tårta!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar