28 februari 2012

Hur tänker ni här - SL/Stockholms tåg/MTR?

I bland undrar man?!

I dag var det växelfel (som vanligt) - solen skiner och ...

Ni skulle kunna köra reklamkampanj med temat "SL - makes people talk"! för det lyckas ni i alla fall med!


Några saker jag inte förstå är hur ett tåg som kör 15 minuters trafik - kan bli 30 minuter försenat? Det är lite konstigt eftersom ni då ger mig rätt att åka Taxi till jobbet (om resegarantin finns kvar?) Jag har varit med om att få informationen att tunnelbanan med 10 minuters trafik - fått meddelandet att tunnelbanan är 10 minuter försenad och några sekunder efteråt kommer mitt tåg! SL makes people laugth"! och snacka.


Sedan förstår jag inte att pendeln till Jakobsberg under vissa tider inte stannar vid Spånga och Barkaby? Inte ens när ni har problem med trafiken? Er uppgift ser jag är att ta mig i rätt tid till jobbet! Men då måste vi samarbeta.


Denna information försökte jag förmedla till SL Kundtjänst i morse - men resultatet var inte så bra! Benchmarka mot Skatteverket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar