20 februari 2012

Vissa möten blir speciella!

Vad fantastiskt det är att möta människor som älskar sitt arbete och visa det med passion!

I kväll hände det igen - strax efter kl 18 tar jag buss 112 (nr 4686) mot Alvik. Som alltid så hälsar jag på chauffören som är en dam 60 års åldern - det glittrar liksom i hennes ögon. Senare förstår jag att hon kanske är för bra för att vara sann! Var detta en Hagwarth-buss, var satt Harry Potter?

Hon hade en otrolig kontakt med oss resenärer - att skylten i bussen visar vilken hållplats vi stannar på hindrar henne inte att tala om var vi stannar.

Tex så säger hon när vi stannar vid Ulltuna slott - "Ulltuna slott om du vill bo flott"! - Tanken slog mig att det kanske var reklam?

Vid en hållplats stiger en man på och chauffören säger "En reflex skulle sitta fint på dig vackre man". Jag satt och "tjuvlyssnade" - och blev helt häpen! Sedan spreds det ett leende i mitt ansikte när den tilltalade mannen i 50 års åldern skrider strålande mellan sätena! - Vem skulle kunna bli irriterad av ett sådant uttalande?

Till många av passagerarna som steg på sa hon något underfundigt och vackert. Under mina 18 år i Stockholm - har jag aldrig lett så mycket under en tur i kollektivtrafiken. Under i alla fall 5 tillfällen under resan fick hon mig att le!


Jag ville inte chansa så när vi kom fram till Alvik gick jag fram och sa att -"Du är den mest fantastiska busschaufför jag har åkt med under mina 18 år jag bott i Stockholm". - "Hur många år har du kört buss". Med passion och stolthet säger hon -"var snäll du är, Jag har kört resenärer i 30 år"!

Tänk vilken fantastisk medarbetare! Undrar om Nobina vet att de har en sådan diamant bland sina anställda! Hon gjorde verkligen en skillnad för mig och min kväll och denna bussresa glömmer jag nog aldrig!

Nu när jag gick hem i kväll vid kl 22.30 så ringde jag SL Kundservice "kundsynpunkter" - och bad dem att köpa en tårta till bussgaraget där hon arbetar och att skriva hennes namn på den, samt från en glad resenär! Hoppas att Go Excellent -> SL->Nobina-> chef->arbetsledare->bussagarage fixar detta! Ska ringa och kolla på onsdag och har det inte fattat beslut om tårta så koper jag en själ och sänder den till dem!

ETT SÅDANT BETEENDE SKALL BELÖNAS! Tårtan kostar mindre än ett halvt SL-kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar