20 mars 2012

När det bara händer...

Detta är ett 2:a försök! Nu har jag lärt mig att spara! :)
Mycket stolt över att jag har arbetat för Carl Zeiss, som har sin optik i kinesiska Hasselblad och japanska Sony.
I lördags så besökte jag en heldag med Svensk-kinesiska föreningen. Där berättade Axel Odelberg om Sven Hedin, den svenske äventyraren och hans försök att föra ett Lama budistiskt tempel, Gyllene templet, till Sverige och Chicago. I dag finns det i några lador i Sörmland. 
Sedan spatserade vi vidare igenom Östermalm till Anders Hansers lokaler på Kommendörsgatan 28. Han har i sin lilla privatägda biograf 100 föreställningar per år och gör ca 10 produktioner:
Vi såg Sven Hedin och Sidenvägen. En mycket trevlig upplevelse. Han har i sin samling 24 program med olika teman.
Anders Hanser är en av mina förebilder
Sven Hedin Sveriges största äventyrare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar