4 februari 2018

Livet på en pinne!

Måste allt säga att jag är lite imponerad av Edvard Blom - en otroligt duktig historier och arkivator, som har tagit sig Melodifestivalen. Kan inte vara lätt att ställa sig på scenen. Men jag tror att hans barn kommer att vara stolta över honom.

Sitter och klurar lite - med en dator, en mobil och ett glas rom - för att öka kreativiteten. Nej - IOGT-NTO - jag vet att det inte funkar!

Vad åar meningen med livet - säg det - eller förklara det för mig? Jag har några idéer som jag nu ska delge er. Nu när huset börjar vakna så så småning om.

Det kan vara att sitta uppe och diskutera med en vän som har stora utmaningar i livet. Det kan vara att se på e-sport. Det kan vara att ta sig en "rom pinne" och njuta av det! Ni som känner mig vet att jag är väldigt måttlig med alkohol.  MEN när rätta tillfället ges och jag börjar bli förkyld då kan det vara rätt läge! Men var försiktiga!

När jag är ute och reser så brukar jag ha fokus på tre saker; maten människorna och möten! Ska bli mycket intressant läsa din bok Sven Otto Littorin - om just möten.

Detta tillsamman med familjen, vänner och att få ha hälsan - ÄR MENINGEN MED LIVET FÖR MIG! Jag skulle verkligen vilja åstadkomma mer för andra och mig själv. Jag är nu 50 år snart och har gjort en del dumheter och bra saker - det är väl det som kallas erfarenhet! Har nu bestämt mig för att ge mig in i politiken- Det mesta är ännu ogjort - UNDERBARA FRAMTID !

1 kommentar: