22 februari 2018

TELIA - en komplicerad relation!




Nu har jag varit kund hos Telia i 20 år. Nog skulle jag ha haft en personlig datatekniker. Varför tar inte leverantören ansvar för levererade produkter eller service?

Anmärkningsvärt har förbrukad datamängd varit:
Dec 2017: 19.8 GB
Jan 2018: 119 GB
Feb 2018: 63 GB

Jag har varit i kontakt med Telia butikerna var annan eller tredje dag. För att få problemen avhjälpta - sedan säger de att jag ska kontakta Telia Kundservice, vilka jag har j´kontaktat, men då de inte gör noteringar på kundservice underlättade de inte kontakten mellan oss. Fick veta av Rikard som är butikschef att han aldrig hade sett att TELIA hade gjort fel i sina mätningar under sina 13 år på Telia.

Med minimerad dataanvändning har jag legat på 15GB, vilket ger litet utrymme för annan fatanvändning. SÅ nu ska jag tala med SAMSUNG S8 för att kontrollera hårdvaran.

Jag skulle bli kontaktad av dem efter 45 minuter sänt SMS. Men de infriade inte Telia, men Niklas, Butikschefen på Telia Gallerian.satte fart på det hela genom att kontakta kundservice. Ska till Kista idag och hoppas att kunna få min SAMSUNG 8 reparerad. Telia har inga utbyte telefoner hos sig. De skulle ta 20 dagar att få tillbaka mobilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar