24 februari 2018

Mamma!

Mamma - nu får du träffa brossan, mormor och morfar.

Du har liksom alltid funnits där. Du har varit min klippa i denna värld och jag hade nog hoppats att vi hade fått några fler år med dig. Du frågade alltid etter pappa när han låg på sjukhuset och han frågade efter dig.

Jag glömmer aldrig då du efter trafikolyckan hade ett blåmärke över bröstet. Då var jag inte så gammal. När du funderade på att bli syokonsulent efter att hjälpt dina tre pojkan in på gymnasiet. Du läste engelska och tyska för att kunna stödja oss med läxorna.

Mammas bästa väninnor - Anna, Asta, Ulla och Susanne.

Mamma har aldrig tvekat att ta fighten när någon har varit dum mot mig!

Hon kämpade med att få pengarna att räcka till när hon under våran uppväxt var hemma fru. Hon arbetade inom elektronikindustrin och i köket på Sandsbro skolan. När hon för 20 år sedan fick en stroke - så var vi rädda över att mista henne.

Det kommer att bli tomt efter dig . för jag har kunnat ringa till dig varje dag.

Mamma kommer att vara saknad av oss ALLA!Du kommer alltid att finnas i våra minnen!

Curt, Peter, Niklas, Elin, Linnea, Vera, Sigrid, Örjan, Annika, Iris och Maja




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar