15 februari 2018

På SD fronten intet nytt!

I kväll hade då turen kommit till Sverige Demokraternas partiledare Jimmy Åkersson. Han är uppvuxen i Skåne, men flyttade efter föräldrarnas separerat till Sölvesborg. Jimmy Åkersson gilla hårdrock och har varit på Sweden Rock så ofta han har haft möjlighet.

Han gick med i MSU (Moderat Skolungdom). Han gick ur vid kärnkraftomröstningen. 1980? Hur gick det till omröstningen var när han var 1 år?

Jimmie Åkersson har studerat statsvetenskap, filosofi, ekonomisk historia och Nationalekonomi.

Han fick till uppgift att förklara Sverige Demokraterna med 20 ord. "Sverige Demokraterna är ett social konservativt  parti med nationalistisk grundsyn".

Han gick under förra året "in i väggen" och har väl inte lärt sig så mycket av det. Han kunde få känslan att han aldrig var på rätt ställe och framför allt inte styrde sin tid själv.

Jag skulle vilja säga att Sverige Demokraterna är KLIMATFÖRNEKARE. Att han TROR att han kan köpa flaskvatten för att ersätta dricksvatten säger en del om hans syn på miljön och de klimat utmaningar vi står inför!

SÅ vad har Sverige demokraterna att erbjuda oss förutom sin migration och invandringspolitik är en fråga vi bör ställa oss innan det är för sent. Jag har talat med många som håller med om att det är ett väldigt viktigt och till viss del avgörande val. Mycket pekar på att vi är påväg mot ett felaktigt håll? Talade med Henrik Vinge, Ses presschef, som också är oroad över det hårda tonläget. Detta kan leda till fler uteslutningar.

Vilket Sverige vill du ha? Vad är din berättelse om den verklighet du lever i? Vilka utmaningar ser du?

Jag blev helt mållös när jag såg det hat, som en bild på Annie Lööv och mig kunde frambringa? Uttalande om hennes utseende och om migration var det enda som skrevs om (ingen kommentar om mitt utseende - möjligtvis att jag såg trött ut) - och det gjorde jag!

 Det finns många "drop outs" i SD - fyra som sitter som politiska vildar - medan de från de andra partierna verkligen slutar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar