30 april 2021

Vad och vem bestämmer eller påverkar om du kommer att ha en fantastisk dag?

 

Jag har funderat en del på vad som påverkar mig och om min dag blir riktigt bra eller något helt annat!

Jag har under flera år tagit mig 30 till 60 minuter att reflektera över bad som har hänt under den gångna veckan. Därför sker detta på söndagen. Jag tar mig något kortare tid att förbereda mig inför veckan och de aktiviteter jag ska delta vid.


Under mer än ett år så har jag sett till natt gå 10.000 steg och under 2021: 10 km varje dag. Detta har inneburit att jag känner mig piggare, sover bättre, håller kontakt med människor på ett mer regelbundet sätt och har lättare att lära. Nästan alltid när jag går så tala jag i telefon, lyssna på pod eller radio och reflekterar kring något jag arbetar med.


Jag trivs med all lära, lyssna och läsa, men ibland så väcks ett otroligt engagemang som kan bära mig i flera dagar. Jag gillar inte orättvisor! Om jag tycker att något är tokigt så vill jag fråga och försöka förstå.

Ett annat sätt att fylla på energi är med vad jag äter. Här kan jag bli bättre - att laga god nyttigare mat hemma kan vara en lösning.


Min vardag påverkas mest av människorna jag talar med och möter. Eftersom jag är en spontan person så vet jag inte alltid innan vilka dessa är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar