1 december 2021

Jul, jul, strålande jul!

 


Nu väntar jag bara efter den första snön. Isen har kommit och barnen har gjort sina egna isbanor. 


Nu när ljuset faller allt tidigare kan det vara skönt att ta fram en bok och sätta sig och läsa och fundera.


Att få möjligheten att bara sitta och lyssna på en podd eller ljudbok medan solen går ner.


Leenden det smittar och sprider glädje omkring dig. Håll det inte bara inom dig utan delar med det till andra. Testa att le på tunnelbanan, på bussen eller i butiken - är det någon som börja prata med dig?


I söndags så deltog jag på en bokrelease av boken: ”Lilla Fredsboken”. I går var jag på mitt första kyrkofullmäktige. 

Detta gav mig tankar om hur vi behandlar varandra och hur många


 duktiga människor det finns som är villiga att sträcka ut en hand.
Jag trivs på bibliotek, i kyrkan, på café och på vårt sommarhus på landet. Det som får mig att känna mig lugn och uppfylld är de trevliga människorna, lugnet och möjligheten att tänka.

Jag trivs bäst i…



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar