7 december 2021

Upp och nervända världen?

 


I söndags köpte jag en Samsung S21 av Telia Company. Det visar sig att inte överföringen som skulle vara ”sååå” enkel inte fungerade! Nu kan jag inte nå mitt BankID och därmed inte överföra pengar.

Nu har jag på varje rast och lunchrast försökt att nå Telia Company, Samsung och Swedbank, men inte kunnat komma i kontakt med dem. I går var det 85 personer före mig i kön hos Telia Company och i dag 41 minuters telefontid. När jag ringer till Teliabutiken så får jag följande svar: ”Vi kan för närvarande inte bes vara ditt samtal - var vänlig och ring senare” - undrar om Allison Kirkby och Lars-Johan Janheimer är nöjd med denna kundservice. Jag har varit nöjd med Telia Company - även då det var Televerket, men numera verkar de ta sina kunder förgivet?

Samsung har gått att nå, men hjälpen att få var ”nada”.

I rådande situation så har det varit svårt att nå Swedbank då jag saknar mitt Bank-ID.


Under dessa dagar har jag också ringts upp av okända nummer, men hoppats att det var något av de ovanstående bolagen. Vid överföringen, som startades av Samsung Experience Store, men som fallerade och medförde att inte ett nummer var överfört. Så jag som alltid har koll vem som ringer och alltid ringer tillbaka har möts av en ”vägg” av okända nummer.

Jag har talat med:
Devi Recrute, som hade ”noll-koll” och ville sälja på mig ett bredband pga att priserna höjts.
Key2Sales, som sa att de ringde från Nordic Green på det största elbolaget i Norden. Det enda som han sa som stämde var att de ägs av Fjordkraft.  
Bonniers Business Media Sales, som erbjöd mig DI, för ett belopp, som inte var av intresse.

De som jag gör affärer med ringde inte - Telia Company, Samsung eller Swedbank. Varför har de bästa blivit sämre? Sen är det väl så att ” en kedja är inte starkare än sin svagaste länk”. 

-Så vilka är den svaga länken? Mitt telefonnummer är 0706446224


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar