7 april 2022

En dag jag länge har sett fram emot!

 


Idag så skulle jag på ett seminarium om Ukraina och en bokrelease om klimatpolitik.

• ”Ukraina - Information, desinformation och propaganda på Folkuniversitet.

• ”Den öppna klimatpolitiken och dess fiender” av Mattias Svensson. Releasen hölls på 

, som har flyttat till mindre lokaler på Östermalm.


Jag började arbeta redan vid 06:20, vilket gjorde att jag slutade dagen 14:50. Blir förundrad över hur svårt det kan vara att få besked från vissa människor och organisationer.

Sedan har jag också märkt att jag ofta reagerar starkt på möten vars mötestid förändras. Jag tappar lite av förtroendet och engagemanget.


Det slutade med att jag köpte boken och bestämde mig att delta vid båda arrangemangen från min ”bas” på Tekniska museet. En plats där jag har suttit så ofta att jag känner att jag kontrollerar ”miljön”. Jag får alltid samma plats.


Det fungerade bra och jag hann att ”skumma” boken ”Den öppna klimatpolitiken och dess fiender”. Jag inser att jag hade haft bättre möjlighet att ställa frågor till Mattias Svensson om jag hade varit på plats - för inte mycket intresse visade oss som var online! Ett misstag som är mycket vanligt hos många arrangörer. 

Folkuniversitetets arrangemang om Ukraina hade flyttats från den 
7 april till den 28 april. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar