10 juli 2011

En sorg och rädsla fyller mitt hjärta!

Är detta det vi kommer få mer av i framtiden - så blir den inte ljus - utan mörk eller brunt!

Det mest tänkvärda var den flygblad jag fick:
"I Tyskland hämtade de första kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;

Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten;

Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude;

Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade."
Pastor Martin Niemöller, fånge i Dachau

Dessa ord skalltrade i mitt huvud när Sverige Demokraternas partiledare Jimmy åkersson! Vad han blandar och ger och tyvärr lurar han någon! Hans ord " Låt oss vara ärliga" skulle ha fyllts av av total tyssnad!

Visst har han retorik, visst fiskar han bland de besvikna, de rädda och de svaga - med sina historier!

Jag vill se ett ett samhälle där vi bryr oss om varandra, ett sahhälle där vi våga tala med varandra, ett samhälle där vi är öppna och satsar på framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar