20 juli 2011

Att vända det svåra till det goda!

Livet är fullt av prövningar och tester!

I går så glömde jag min plånbok, som jag nämnde i mitt förra inlägg! Polaren som körde mig hem i går ringde tidigt i morse och fråga de om jag behövde låna pengar! Bra med bra vänner - men denna gång ville jag testa att åka till jobbet och använda min sanningsenliga berättelse!

Det är i "skarpt läge" som man verkligen tränar, lära sig saker och utvecklas. Jag ville verkligen testa "SL personalens" empati - men var samtidigt beredd på att de skulle göra sitt jobb!

Resan började - buss 161 - gick bra mot Älvsjö! Jag fick åka på egen risk för eventuell kontroll. Personligen så tycker jag att har jag betalat mitt SLmånadskort och de berättiga mig att resa! Vid eventuell kontroll så får jag ta emot straffavgiften, men när jag kan uppvisa giltigt färdbevis så markuleras straffavgiften. Det är så jag hoppas att det fungera i verkligheten också!

När jag kommer till "Fort Älvsjö" de mest svårforserade spärrarna i södra Stockholm - så vet jag att det nästan krävs tårar för att imma förbi! Mycket riktigt - när jag kommer fram till spärrvakten och berättar så säger han -" DET GÅR INTE ATT GÖRA SÅ". "Shit" hinner jag tänka - när jag ser spärrarna öppna sig ch han ler! Jag tor dig kommer de över hans läppar - det gör han ju helt rätt i!

Nu har jag bara etapp Spånga buss 112 kvar - men under resans gång mognar beslutet att gå genom denna vackra villaförort fram och jag kommer fram till kontoret med ett leende på läpparna!

När jag berättar om de inträffade så berättar en kollega att han hade betalat en annan resenärs biljett pga att busschaffören totalvägra ( 4 fel inom hästhoppning) så han betala hennes biljett!

Vilken tur att det finns godhet i kollektivtrafiken också - var rädda om varandra där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar