18 juli 2011

En dag som en berg och dalbana!


Dagen började med att jag slog i huvudet i en dataskärm i bussen som jag lyckades upp och nicka med mina 179 cm (buss 173 mot Skärholmen). Sedan gick det bara uppåt!

Hade ett fantastiskt bra samtal med en leverantör, som vid samtal 1 inte såg oss som kund men som efter ett tag tog tag i frågan och efter att 3 personer idag ringt mig så har vi nu en strålande relation :)



Hade en utmärkt lunch med en nära vän och fd kursare, som visade mig Spångas suveräna kina krog - som har allt utom kanske då en leende servitör - men vatten heter ialla fall "suue" på Mandarin :)

Sedan började det regna - så jag behövde inte lossas!

När jag åker hem från arbetet med buss 112 så har jag tur att få åka med SLs/Nobians bästa Chafför , som körde som en gudinna! Trots att ryggstödet var borta och jag satt och lutade mot hårdplast så - så körde hon så försiktigt så jag knappt märkte det.

När jag tar linje 19 så var det lite problematiskt! Bussar som inte kom! Bussen var överfull och när vi kommer till hållplats Globen ska några turister av!!! Jag öppnar dörren, men när de lyckas ta sig fram längst bak i bussen - så stängs dörrarna och bussen kör! Vi gör några försök att påkalla busschafförens uppmärksamhet, men lyckas inte!
- Tankarna far genom huvudet! Hur hade det känts om man hade varit på semester och inte får stiga av på den hållplats man ska till utan får åka vidare ut i det okända? (Nu har jag inte spelat golf på ett tag men där skriker man FORE enda ner från magen!
Det blev ett avgrundsvrål från magen STANNA BUSSEN!!! ...och det gjorde den! De som satt närmast var lätt chockade - men jag fick ett tack från de tyska turisterna (eller lite mer av ett danke sehr).

Avslutade dagen med att hämta ut böckerna:
"De icke synliga" av Fredrik Härén
"LEDTRÅDAR - till ett moget ledarskap" av Helén Carlson och Agneta Nilsson
"Träna ledarskap" av Palle Lundberg och Sara Henrysson Eidvall









































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar