15 augusti 2011

1000 år av marknadsföringserfarenhet!


Linnéuniversitetets svar på Hogwarts - där det ger "Harry Porter-kurs"(Svenskt Näringsliv under nyhetstorkan 2011).

På detta lärosäte har många trolleri-konstnärer utbildats genom åren.

Fördelen med ett litet universitet / högskola är hur nära det är mellan lärare och studenter. Samarbeten mellan studentkåren och administrationen byggs upp.

Visst har Växjö högskola utvecklats från högskola till universitet och sedan till det småländska universitetet - Linné universitetet.

I Växjö finns då som nu möjligheterna att knyta kontakter med det lokala näringslivet tex Krom Futiure (Kronobergsmarknadsförening).

Tufvan - där Esaias Tegner bodde några år i början av 1800-talet innan biskopsgården var klar - där ligger som under mina studier Studentkåren.

Mitt engagemang i studentkåren har varit en plattform och en plats där jag fick möjligheten att utveckla min sociala kompetens, som har varit minst lika viktig som de kurser jag läste på högskolan.

Högskolan i Växjö - bidrog till att jag och några studiekamrater startade ett ICT-bolag, som jag var med och drev i över 10 år.

När jag gick där kom de första produkterna från Apple - och eftersom det var runt dessa vi byggde vårt företag så har vi dem att tacka för en del.

Att studera i en miljö där - närheten till andra studenter på andra program blir en självklarhet och kontaktytorna många, vilken blir speciell och en förberedelse inför ett yrkesliv av samarbete och utveckling.

Stallarna - är lokalerna där studenterna i dag har många av sina festligheter.

Närheten till naturen, staden och näringslivet är många - det är vår fantasti som sätter våra begränsningar!

Lycka till Linnéuniversitetet - med era fördelar finns så många möjligheter!

I den 30 september - 2 oktober kommer över 1000 år av marknadsföringserfarenhet att samlas på en liten yta någonstas på universitetsområdet! Se till att vara där om du har gått Marknadsföringslinjen/programmet! Är du intresserad av marknadsföring så kan det kanske finnas möjligheter att diskuteras

Tveka inte att kontakta mig vid frågor 070-644 6224, Facebook: Peter Pimpim Pettersson, Twitter: Smalandspimpim, peter.pettersson@jcs.se











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar