10 augusti 2011

Tryggare blir vi om vi förstår varandra - rädda är vi för det främmande!

Åkte i dag igenom ett vackert Sverige med tåg och såg bara ett fåtal övergivna hus och byggnader! I de flesta av dessa små samhällen skulle jag kunna tänka mig att bo! Men erbjuder dessa små samhällen möjligheten till mötesplatser där man kan träffas och diskutera saker. Finns det någonstans att träffas för ungdomnar? Min morfar lät ungdomarnas nykterhetsrörelse låna en av sina lokaler för sina möte på sin tid. Det var bra för samhället och det var bra för affärerna.

När jag har åkt tåg genom England har jag slagits av hur många fallfärdiga industrilokaler och hus jag har sett! Det verkar vara på tiden att man ser över sin när miljö! Mycket kan göras tillsammans för att råda bit problemen.

Problem finns i England och i Sverige! Jag har under några år varit Mentor för ungdomar på Fryshyset och Ross Tensta Gymnasium! Detta har givit mig möjligheten att utvecklas som människa och funnit nya vänner. Det är genom samtal och lyhördhet som vi bygger förtroende och öka förståelsen! Inga murar kan byggas så höga att vi kan vara helt säkra - murar är fula, blommor vackra! Låt oss hjälpa andra att blomma!

دعونا نساعد بعضنا البعض لازهر!

Lugna Gatan som Fryshuset stödjer - gör ett jätte bra arbete och löser på ett helt annat sätt de problem som kan uppstå tex en lördags kväll! Jag har ett stort förtroende och respekt för dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar