14 juni 2014

-Tiden stannade - jag ser barnvagnen lutas och som i slow-motion faller det lilla barnet mot asfalten!

* Det finns händelser som har etsat sig fast i ens minnen - som när Palme mördades, den 11 september, mordet på Anna Lind och massakern på Utöja - händelser som nog alltid kommer att finnas där!

I går åkte jag Buss 1 mot Frihamnen - klockan var 14.10 - det är en "dragspelsbuss"och jag stiger av vid mitt utgången. Jag går på utsidan mot bakdörren och ser en dam själv vinkla sin dubbelsittsiga barnvagn upp mot kanten på bussen. MEN den verkade inte vara nedsänk och det är högt - jag hinner bara tänka tanken att erbjuda min hjälp! NÄR det händer - tiden stannar och det film ruta för film ruta visas upp på min näthinna, som i "De omutbara". Jag såg ett av de småbarnen trilla sakta ner mot asfalten barnet var inte mer än ca 1 år! Jag var snabbt framme och frågade hur det hade gått - men både mor och barn verkade vara lite i chock - och svara de att det var bra. Jag tror att mormor också var med så jag lämnade dem och gick fram till chauffören och bad/sa till honom att skriva en incidentrapport på det
inträffade vilket jag hoppas är gjort!

Vem ska man kontakta så att det inte händer igen?
- Huvudskyddsombud?
- SL
- MTR Stockholm
- Keolis
- Arriva
- Aftonbladet / Expressen
- METRO
??????

Jag vill verkligen inte att det ska hända något barn igen 
eller att någon ska behöva stå maktlös vid sidan om!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar