26 mars 2022

Att ta aktiv del i samhället där du bor- är inte bara viktigt utan skoj!

 


I morse så deltog jag på Brygdegårdarnas regionala årsstämma i Larbergs på Lidingö.

Under dagen så deltog jag också på Rotary International distrikt 2370, President elect training seminar (PETS) online.

Båda arrangemangen var verkligen intressanta och jag lärde mig en hel del och fick många nya tankar och har efter viss reflektion kommit till en ökad förståelse och insikt.


Jag tittade förbi Stadsmissionen i Solna och fann böckerna:

• ”Skola och utbildning historiskt och internationellt perspektiv” (2001), av Henry Egidius

• ”Nån där? Texter om framtidens kommunikation” (2008) av Karolina Ramqvist (red.) mfl

• ”Ingenting är sant och allting är möjligt. Det nya Rysslands surrealistiska själ” (2015) av Peter Pomerantsev

• ”Allt det vackra” (2021) av Hunter Biden

• ”Hjälp ditt barn med programmering” (2014) av Carol Vorderman


I Kyrkans tidning fanns en bilaga med Temat Predikan, vilket intresserar mig mycket. Låt mig återkomma om detta.

Varje dag på morgon och kväll så kommer ett inslag på P1 som heter ”Tankar för dagen” - ända sedan en rotarian i min klubb tipsade mig om detta så har jag lyssnat till dem och samtalat kring dem. Det är ofta sådant som du kan diskutera och samtala kring med människor du möter under dagen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar